Vad gör en personal shopper och hur doftar Indien?
Svaren gavs på torsdagens Nyfikenmässa, som anordnades av service management-studenterna på Campus Helsingborg.
De båda inriktningarna retail och hotell & restaurang bjöd mässbesökarna på upplevelser av olika slag. Varje monter byggde på projektarbeten som studenterna jobbat med under hösten. För retail-studenterna handlade det om att konkretisera olika yrkesroller inom detaljhandeln, medan hotell & restaurang-studenterna satsade på att skapa en berättelse runt en upplevelse, som Indien eller Edens lustgård.
I personal shopper-montern som gick i svart och guld stod tredjeårsstudenterna Petra Ringström, 25, och Camilla Schmitt, 27, som läser retail-inriktningen.
– Vi har gestaltat fritt hur en personal shopper arbetar och vi hoppas att så många som möjligt ska gå och titta, berättade Petra Ringström.
För båda utbildningarna var det fjärde året i rad som man anordnade mässa, men det här var första gången som det skedde tillsammans.
– Mässorna har blivit större och större och nu när vi slagit ihop dem är den här mer sammanhängande, sa Jenny Mogren, en av arrangörerna.
Hon var också nöjd med uppslutningen på Nyfikenmässan.
– Många studenter och alla våra lärare har kommit hit. I kväll har dessutom handelsnäringen seminarium här, så vi hoppas att de kommer och tittar.
Foto: Elias Björn